reklama 

OlfinCar Fitness Horská - místo pro změnu

24.1.2019  •  Ostatní sporty  • 
čtenost 1134
 •• Komerční sdělení

OlfinCar Fitness Horská je moderní sportovní centrum, vybavené cardio a silovou zónou, sálem na crossfit a funkční cvičení, zrcadlovým sálem na skupinové aktivity (SPINNING, BOSU, JUMPING, PILOXING, kruhové tréninky, cvičení pro děti atd.). V centru vás přivítá příjemná obsluha na sportbaru, kde si také můžete zakoupit nápoje, výživové doplňky nebo si dát kávu Nespresso. K dispozici je free Wi-Fi. Využít můžete naše kvalifikované a zkušené trenéry a instruktory.

OlfinCar Fitness Horská - místo pro změnu


Filip Tomáš: Začátečníci, dělejte to, co vás baví

Proč, kdy a jak jste začal se cvičením a fitness?
Protože sport je součástí mého života. Sportuji od raného dětství, kromě ledního hokeje, který jsem na výkonnostní úrovni hrál do 23 let, jsem se závodně věnoval také tenisu. Když jsem skončil s hokejem, nedovedl jsem si představit, že se najednou přestanu „hýbat“. Takže cvičení… Chcete-li, fitness bylo vlastně jakýmsi přirozeným pokračováním mého sportovního života. 

Jaký je rozdíl mezi trénováním amatérských a vrcholových profesionálních sportovců?
Těch rozdílů jsou desítky, uvedu jeden zásadní. Amatéři sportují pro radost, pro profesionály je to kromě té radosti i práce. Amatér se tréninkem baví a může trénovat, kdy chce on sám. Od profesionála vyžaduje trenér profesionální přístup…, tím je řečeno vše. Podle toho také musíte k přípravě tréninku přistupovat. Amatér se jde „jen“ hýbat, u profesionála je třeba brát v potaz, zda se nachází před vrcholem sezony nebo již po něm, zda hraje zápas zítra večer nebo až za týden apod.

Vyhovuje vám zázemí a možnosti v OlfinCar Fitness Horská?
Určitě ano. Ke kvalitnímu tréninku, a to i vrcholových sportovců, máme k dispozici vše, co potřebujeme.

Z jakých částí se skládá kondiční příprava?
Na to se bez specifikace sportu těžko odpovídá. Řekl bych to asi takto: kondiční příprava se odvíjí od toho, v jaké fázi se ten který sportovec právě nachází, zda se jede více na objem nebo na dynamiku apod. Rád bych ale zdůraznil, že kondiční příprava jako taková neexistuje samostatně, že její nedílnou součástí je mimo jiné stále opomíjená ale nesmírně důležitá psychologie. Velmi často totiž o výsledku sportovce rozhoduje „hlava“, dále výživa, regenerace, fyzioterapie, lékařský dohled atd.

Dokáže se kvalitní letní nebo zimní kondiční příprava projevit na výsledcích sportovce v následující sezóně?
Akorát jste mě zastihl na soustředění s Anežkou Drahotovou na Kanárských ostrovech. Už teď se připravujeme na mistrovství světa 2019 v katarském Dauhá. Čili moje odpověď zní: ano, je to celoroční tréninkový plán načasovaný k určitému vrcholu resp. vrcholům sezony.

Jaký je váš názor na doplňky stravy?
Tady je třeba hodně rozlišovat, co doplněk stravy opravdu je a co se jen tak tváří. I tady „frčí“ na plné obrátky tvrdý byznys. V té intenzitě tréninkových dávek (4 - 6 fází denně), mají doplňky stravy své zastoupení. Ale pozor, pokud k tomu nemá sportovec vyváženou stravu, regeneraci atd., budou to vyhozené peníze. I doplňky stravy musí být správně nakombinované - amatérští sportovci totiž mnohdy ani neví, co k čemu slouží a jak správně kombinovat doplňky, takže to je pak celé kontraproduktivní. Proto považuji vždy za nutnou konzultaci s odborníkem, kterému více než o provizi z prodaných doplňků jde o skutečnou podstatu věci.

Co považujete za svůj největší trenérský úspěch?
Nebyly to jen moje trenérské úspěchy, ale aktuálně návrat chodkyně Anežky Drahotové mezi elitu, resp. její šesté místo na mistrovství světa družstev v Číně (květen 2018) a stříbro z letošního evropského šampionátu v Berlíně. A v minulosti zejména 5. místo Evy Vrabcové Nývltové na olympiádě v Soči. Velkou radost ale mám i z úspěchů handicapovaných sportovců Šárky Musilové a Aleše Kisého, s nimiž na kondiční přípravě spolupracuji už hodně, hodně dlouho.

Máte závěrem nějakou osobní radu pro začátečníky, ale i dlouholeté sportovce?
Začátečníci, dělejte to, co vás baví. A když se nedostaví výsledky podle vašich představ nebo se nedostaví hned, tak vás to přece pořád baví. O tom to celé je. Sportování přece není jen o stupních vítězů, ale také o radosti z pohybu. Na to se velmi často zapomíná. Pokud se týká sportovců profesionálů, ti by měli být rádi, že se živí něčím, co je baví, co je naplňuje, což se málokomu podaří. Ano, má to svá úskalí, a byť sport vypadá zvenku krásně a často jednoduše, není tomu tak. Ovšem nic není v životě zadarmo. Za všechno se něčím platí, vše je něčím vykoupeno, vždy je něco za něco. PS: Jinak řečeno - trvalou hodnotu nejen ve sportu, ale i v životě obecně má jen to, čeho dosáhnete tvrdou a poctivou prací.

Martina Davídková: Nejsem zastáncem diet a přísných jídelníčků

Proč, kdy a jak jste začala se cvičením a fitness?
Vyrostla jsem v Peci pod Sněžkou, takže to bylo především sjezdové lyžování. Když jsem se závodním lyžováním přestala, začala jsem chodit do fitness jako klientka a později jsem fitness centrum začala také sama provozovat. Trénování a zdravotní tělesné výchově ve fitness se s přestávkami věnuji již více než 12 let.

Myslíte si, že pro správné cvičení jsou rady osobního trenéra důležité?
Určitě ano, doporučila bych ho v každém případě, především pro začátečníky. V první řadě vám pomůže se zvládnutím cviků a především se správností jejich provedení. Doporučí vám také cviky na problémové partie, poradí si s vašimi případnými zdravotními problémy. V neposlední řadě vám bude motivací.

Jakých chyb si nejčastěji všímáte u klientů v posilovně?
Jednou z nejčastějších chyb při cvičení je nesprávné postavení a držení těla. Vždy by to měla být rovná záda, stažená ramena dolů a podsazená pánev. Dále to je zvedání zbytečně velkých vah a provádění pokročilejších náročných cviků při současné nedostatečné pevnosti středu těla tzv. core. Středu těla by se měl klient věnovat hned v prvních hodinách cvičení nejvíce a až poté směřovat ke zvýšení zátěží a náročnějším cvikům.

S jakým problémem a jací klienti za vámi klienti obvykle přijdou?
Přichází především ženy různých profesí a různého věku. Chodí maminky po porodech, které chtějí zhubnout a zpevnit problémová partie. Chodí ženy, které mají většinou sedavé zaměstnání nebo také klienti, kteří chtějí začít chodit do fitness (i starší), ale neví si rady. Často přichází také klienti, kteří jsou po úrazech, operacích, prošli již rehabilitací a potřebují opět zpevnit svaly a dostat se znovu do formy. Hodně často chodí také klienti s bolestmi zad.

Co je při shazování kil důležitější? Strava nebo pohyb?
Určitě jedno bez druhého nelze. V literatuře se uvádí různá procenta, ale u každého je to individuální. Vyvážená strava je pro formování postavy stejně tak důležitá, jako kardio i silové cvičení. Co se týče stravy, nejsem zastáncem diet a přísných jídelníčků. Dle mých zkušeností to nikdo není schopen dlouhodobě vydržet a nejde přece jen o to, aby klient rychle zhubnul pár kilo a pokud přestane striktní dietu a jídelníček dodržovat, tak má kila zpět a možná i s prémií. Pokud chce třeba zhubnout do svatebních šatů, pak ano, ale mnohem větší cenu má změna stravovacích návyků, která nepřinese vysněné výsledky rychle, ale trvale. Velmi důležitá je také psychika. Pokud se budete několikrát denně vážit, budete se pořád hlídat a bát se, že přiberete, budete si vyčítat jídlo, pak nebudete v pohodě a vysněné výsledky se jen těžko dostaví.

V poslední době se hodně mluví o cvičení vlastní vahou, jaký je rozdíl mezi posilování na strojích a vlastní vahou? A co je podle vás lepší?
Každé cvičení má své. Při cvičení s vlastní vahou tolik nezatěžujeme klouby, tělo využíváme jako celek. Při cvičení na stroji cvičíme většinou izolovaně každý sval zvlášť. Pro správné fungování celého pohybového aparátu je cvičení s vlastní vahou ideální. Pokud chceme postavu tvarovat přímo dle našich představ, např. rozšířit ramena, zúžit pas a tak dále, tak cvičební stroje nám jsou v tomto případě výbornou pomůckou. V ideálním případě je dobré kombinovat oba způsoby cvičení.

Co považujete za svůj největší trenérský úspěch?
Největším úspěchem je pro mě vždy, když lidem pomohu hlavně zdravotně. A samozřejmě také, pokud se nám společně podaří přiblížit se nebo dosáhnout cíle, kvůli kterému mě oslovili, nejčastěji zhubnout. A taky fakt, že s klienty spolupracuji již dlouhou dobu a stále jim mám co dát a jsme vzájemně spokojeni.

Máte závěrem nějakou osobní radu pro začátečníky, ale i dlouholeté sportovce?
I když člověk musí vynaložit námahu, po každém tréninku odchází spokojený a určitým způsobem odpočatý. Začít se dá kdykoliv, takže zapomeňte na výmluvy a pojďte do toho! Jediné, co můžete ztratit, jsou přebytečná kila.

Patrik Till: Nenechte si snižovat své ambice a cíle

Proč, kdy a jak jste začal se cvičením a fitness?
Vždy jsem chtěl být odlišný a nějakým způsobem vynikat. Našel jsem si zálibu v silovém sportu, kterému se aktivně věnuji zhruba čtyři roky, ale celkově cvičím již přes osm let.

S jakým požadavkem za vámi klienti obvykle přijdou?
Nejčastější problém mých klientů je s přibíráním svalové hmoty, nebo naopak jim pomáhám s jejich nadváhou. Připravuji také závodníky v silovém trojboji, s kterými piluji neustále techniku a dohlížím na celkový životní styl v přípravě.

Co je při nabírání svalové hmoty důležitější? Strava nebo pohyb?
Pro nabrání je základem správná životospráva a šest jídel denně. Důležitým aspektem je také složení jídla. Bez správně složeného jídelníčku, rozvrhnutí správného tréninkového plánu a důležitého odpočinku člověk nenabere.

Jak časově a finančně je náročná příprava na vrcholné silové soutěže?
Připravovat se jako profesionál v tomto odvětví sportu není žádná sranda. Je to neuvěřitelná dřina, obrovský nápor na psychiku, klouby a svalstvo, které je den co den vystaveno vyčerpání. Člověk obětujete téměř svůj veškerý volný čas, zbylé peníze a veškerou energii. Začátky jsou samozřejmě nejtěžší, ale kdo vytrvá, tak uspěje a s úspěchem přijdou sponzoři apod. 

Po jak dlouhé době jsou u klientů vidět první výsledky?
Každý člověk je jiný, a tak i ke svým klientům přistupuji. Nejvíce záleží na klientovi, kolik tomu sám obětuje, když ho nemám na očích. Myslím tím, jak moc dodržuje stravu, odpočinek a celkově životosprávu. Samozřejmě bez dříny na tréninku by to nešlo, ale o to se vždy mile rád postarám.

Co považujete za svůj největší sportovní úspěch?
Titul mistra Evropy v benchpressu ve Finsku 2016 a následné obhájení titulu ve francouzské Nancy na přelomu května tohoto roku, kdy jsem zvedl 200 kg v hmotnostní kategorii do 100 kg raw (bez dresu).

Máte závěrem nějakou osobní radu pro začátečníky, ale i dlouholeté sportovce?
Nenechte si snižovat své ambice a cíle, které jste si stanovili, slabí lidé to dělají ze strachu, že je jednou přerostete. Toť hlavně k mladým borcům, které často potkávám v našem fitness. Jsem moc rád, že místo pití alkoholu, ponocování v klubech a kdo ví čeho ještě navštěvují právě pravidelně posilovnu a makají na sobě. Mám z toho opravdu velkou radost a doufám, že takových lidí bude jen přibývat! 

Radek Mlateček: Všichni klienti, kteří u mě začali trénovat, zůstali

Proč, kdy a jak jste začal se cvičením a fitness?
Cvičit jsem začal kolem osmnáctého roku doma a asi za to mohli filmoví hrdinové. Kdo v té době nechtěl vypadat jako Arnold nebo Silvester, že? Později jsem začal chodit do posilovny v základní škole Mládežnická. Bylo tam takové malé fitko, ani nevím, jestli to tam ještě funguje.

S jakým problémem za vámi klienti obvykle přijdou?
Ženy chtějí obvykle zapracovat na břichu, nohách a hýždích. No a muže to zajímá spíš od pasu nahoru. Silnější chtějí zhubnout, ale do úpravy stravy se jim moc nechce, oni to raději odmakají ve fitku. V poslední době však slyším čím dál častěji, že klienti chtějí být jen šťastní a spokojení.

Co je při shazování kil důležitější? Strava nebo pohyb?
Strava je dle mého názoru při redukci váhy tak 70 procent úspěchu, ta zbývající procenta připadají na pohyb.

Mnoho žen se bojí posilovat ruce nebo nohy, aby jim nenarostly svaly?
To slýchávám poměrně často a vždy svým klientkám vysvětluji, že se obávají zcela zbytečně.

Po jak dlouhé době jsou u klientů vidět prví výsledky?
To je hodně individuální, záleží na genetice, vůli a dalších věcech. Na někom po měsíci a někdo cvičí rok a stačí mu, že ho to baví.

Jaký je váš názor na doplňky stravy?
To je téma, na které by se dalo povídat hodiny. Já svým klientům doporučuji proteinový nápoj po cvičení a když přijdou s něčím novým, tak jim řeknu svůj názor. Ať si každý vyzkouší, co mu vyhovuje. Já užívám kreatin, protein, BCAA a hořčík proti křečím, takže za mne doplňky určitě ano. Ale jsou to jen doplňky, doplňují nám stravu, která by měla být přizpůsobena sportu, kterému se člověk věnuje.

Co považujete za svůj největší trenérský úspěch?
Mým největším trenérským úspěchem je to, že všichni klienti, kteří u mě začali trénovat, zůstali. Odešel mi pouze jeden klient a ten se stěhoval za prací.

Máte závěrem nějakou osobní radu pro začátečníky, ale i dlouholeté sportovce?  
Dělejte to, co vás baví a dělejte to tak, abyste byli spokojení a šťastní.

Horská 922, 541 01 Trutnov
tel.: 739 881 335
email: info@fitnesshorska.cz
www.fitnesshorska.cz

Diskuse

Rádi bychom tu měli slušné diskuze.
Proto se do diskuze mohou zapojit jen přihlášení
členové klubu Moje Trutnovinky s vyzvednutou kartou.

reklama