reklama 

Rekord je lepší, než utrácení za reklamu, směje se Štemberka

7.5.2015  •  Aktuality  • 
čtenost 656

Trutnov - Za deset let se spolek Trutnov - město draka třikrát zapsal do knihy rekordů. Aktuálně díky dominové dráze z dřevěných kostiček. "Povedlo se, takže jsem spokojený," přiznal v rozhovoru pro Trutnovinky předseda spolku Otto Štemberka. Jen pár chvil po uznání rekordu.

Rekord je lepší, než utrácení za reklamu, směje se Štemberka

Proč jste udělali právě dominovou dráhu. Jak souvisí s dračími slavnostmi?
Její vytvoření a spuštění mělo být hlavně pozvánkou pro děti. Byla to šance ukázat spirálu, protože hlavním motivem dominové dráhy byly spirály. Říkáme, že drak na městském znaku má ocas vytočený do dvojité spirály, což je pro nás i symbolické - dvacet ročníků, dvě nuly. A protože máme půlku za sebou, tak byla motivem spirála. Řekli jsme si, že by to bylo pěkné dominově. Pak jsme se ještě domluvili, že u toho rovnou představíme krokodýla, novu chloubu naší galerie.

Podle jakých kritérií jste vybírali kostičky pro dominovou dráhu?
Bylo to způsobem pokus - omyl. Zkusili jsme vyrobit tři nebo čtyři kousky, typ o rozměrech šest krát tři centimetry a tloušťce jedenáct milimetrů se nám zdál nejvhodnější. Měl určitou stabilitu a zároveň nepadal tak rychle, jako malinké, umělohmotné kostičky, z kterých se dnes domina většinou skládají a které padají moc rychle. Tady bylo vidět, že spirála si točila to svoje tempo a bylo aspoň chvíli na co koukat.

O rekordu

"Je to o umění člověka si hrát. A kdo si hraje nezlobí. Dnes všichni někam utíkají za penězi, aby nakonec zjistili, že běželi kvůli ničemu. Akce jako rekordní domino ukazují, že nejsou všichni takoví. I za to moc díky." Luboš Rafaj, komisař agentury Dobrý den

Kostičky jste si koupili nebo vyrobili sami?
Nechali jsme si je od truhláře vyrobit na zakázku. Budeme je využívat i v dalších letech. Už i zítra (v pátek) budou dětem připravené k dalším hrám.

Někdo by si mohl myslet, že rekordy jsou prvoplánové?
Vůbec ne. Spousta akcí, městských či jiných slavností utrácí peníze za reklamu. My naše rekordy chápeme jako reklamní akci pro dračí slavnosti za minimální peníze. Jak je vidět, akce se líbí. Je lepší udělat takovýto pokus o rekord, než utrácet peníze za reklamu v komerčních médiích.

Pavel Cajthaml
pavel@trutnovinky.cz
Foto: Miloš Šálek

Diskuse

Rádi bychom tu měli slušné diskuze.
Proto se do diskuze mohou zapojit jen přihlášení
členové klubu Moje Trutnovinky s vyzvednutou kartou.

reklama