reklama 

Kalkulátor přivedl do Autostylu mnoho zákazníků, říká Václav Šafář

9.2.2015  •  Aktuality  • 
čtenost 2003
 •• Komerční sdělení

Přední trutnovský autoservis Autostyl před více než rokem spustil na stránkách www.autostyl.eu aplikaci „kalkulátor oprav“. V ní si každý může jednoduše zjistit orientační ceny nejběžnějších servisních prací na daných typech vozů Škoda stáří pěti let a více, které má Autostyl ve svém portfoliu.

Kalkulátor přivedl do Autostylu mnoho zákazníků, říká Václav Šafář

Stačí zadat typ vozu, požadovaný díl a úkon, který má být na autě proveden, a systém vám přehledně zobrazí cenu jak náhradních dílů, tak i práce. Aplikace je na internetu dostupná samozřejmě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. O příběhu jejího vzniku jsme si povídali s jejím tvůrcem Václavem Šafářem.

Jak celý projekt vznikl? Co vás k myšlence na kalkulátor přivedlo?
Pracuji ve firmě Autostyl a.s. již osmnáctým rokem, takže si pamatuji na dílně vozy Favorit, tu a tam Škodu 120, ale především vozy Felicia a nástup Octavie první generace. Tehdy se nic moc v autorizovaných servisech neřešilo. Auta se prodávala jako na běžícím pásu, Felície na servisu nebraly konce, Octavie byly nové a tak zákazníkovi nic nezbývalo než volba našeho autoservisu. Byly to zlaté časy. Jenže pak přišel nový model Fabia, u kterého již byly použity koncernové díly VW Group, které se montují i do sesterských značek v západní Evropě. Se zvýšenou kvalitou těchto dílů přišly bohužel i západní ceny. Zákazníci tak začali zcela přirozeně hledat i jiné možnosti než autorizované servisy, protože se mezi nimi vžil (tehdy zcela oprávněně) mýtus o drahém autorizovaném servisu, přesně vystižený slovy: „Tam se přeci platí i za pozdrav.“

Dnes už je ale zcela patrný příliv zákazníků k autorizovaným servisům. Kde nastala změna?
K tomu vede ještě dlouhá cesta. Věci se začaly opět měnit k lepšímu přibližně kolem roku 2008, kdy Škodovka přišla s balíčky slev pro vozy starší čtyř let. Problém byl v tom, že tato akce přinášela třeba 20% slevu na brzdové destičky. Jenže z jaké ceny? Lidé byli stále nedůvěřiví. Během dalších let docházelo k optimalizaci konkurenceschopnosti dílů a služeb ze strany Škoda Auto, naopak neautorizované servisy začaly zdražovat - není divu, dnešní auta jsou tak složitá zařízení, že je jen tak na koleně neopravíte. Nůžky mezi autorizovanými a neautorizovanými servisy se tak začaly zavírat.
 
Takže důvěra v autorizované servisy se začala vracet?
Právě že ne, mýtus byl stále silný. Vrtalo mi hlavou čím dál tím víc, jak to, že kýžený výsledek nepřichází. Díly jsou skvěle cenově nastavené, kvalita převyšuje konkurenci. Je to drahou prací? Je to ten hlavní důvod? Zaměřil jsem se, za kolik děláme my a za kolik jiné servisy. Na první pohled jsem samozřejmě viděl rozdíl. My děláme za nějaké peníze a oni vždy minimálně o třetinu levněji. Zdálo se to jako neřešitelný problém, který nás automaticky znevýhodňuje. Ale nějak to stále nesouhlasilo. Konečné ceny na faktuře od konkurence se nikterak nelišily od konečných cen u nás v autorizovaném servisu.

Komplexni Sluzby Autorizovaneho Servisu

Mnohdy byly i o dost vyšší. Mohlo za to připisování normohodin, které si konkurence na rozdíl od nás účtovala. Zákazníka v prvopočátku především zajímá cena pracovní hodiny, ale ruku na srdce, kdo se pak ptá a zjišťuje rozdíly v počtu normohodin. Autorizované servisy je mají pevně dané a je nutno říci, že jsou velmi tvrdé a mechanik se musí hodně ohánět, aby je splnil a vydělal si.

Cena za zboží, cena za práci, to vše hrálo v náš prospěch. Připočteme-li komplexní kvalitní služby autorizovaného servisu, s nejmodernější diagnostikou, digitální geometrii, která v regionu nemá obdoby, úplně novou lakovnu, klempírnu, zázemí pro zákazníky, krásné a pohodové prostředí, každý vůz od nás odjíždí umytý, využívání podpory know hau Škody Auto, záznamů do servisní databáze Škoda, která zvyšuje cenu vozu při bazarovém prodeji a mnoho dalšího. A to vše za stejnou cenu jako konkurence. Jistě jsme měli velké šance uspět.

Tak kde byl ten problém?
Vůbec nikdo o tom nevěděl! Ze zkušeností z prodejních akcí, které u nás probíhají, jsme zjistili, že zákazníci nemají problém přijet k nám, pokud jim máme co zajímavého nabídnout. A pokud se o tom dozvědí. Jenomže tentokrát se jednalo o velké množství informací, které se nepodaří dát do nějakého letáku. Bylo jasné, že v tomto případě bude muset vzniknout internetová aplikace.

A jsme u toho. Jaké jste měl na systém požadavky?
LogoBylo zřejmé, že aplikace bude jednak obsahovat více než tisícovku paketových cen a jednak bude muset být jednoduchá, aby ji uměl používat jak raketový inženýr, tak i uklízečka v mateřské školce. Musela být přehledná, zajímavá a stále dostupná, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Něco, co zákazníkům řekne konečnou, pevnou cenu. S možností objednávky na servis, reprezentativních tisků, možností přeposílání nabídek atd. Vše jasně, férově a na rovinu! To tu opravdu ještě nebylo. Bylo to něco úplně nového.

Jak dlouho vám zabral vývoj kalkulátoru?
Na pilotní verzi kalkulátoru jsem pracoval více než rok. Prozkoumal jsem na té cestě mnoho slepých uliček, než se mi vůbec podařilo stoupnout si na startovní čáru. Mou obrovskou výhodou byla podrobná znalost našich možností, úplné zmapování konkurence a především jsem věděl, co očekává a požaduje ten pro nás nejdůležitější – zákazník! Obyčejný člověk s normálními finančními možnostmi, který je však ochoten za dobrou práci zaplatit.


Jaký byl ohlas? Dostavily se výsledky okamžitě?
Po spuštění na internetových stránkách Autostylu to vyvolalo obrovský zájem. Jak u našich zákazníků, což jsme čekali, tak především – a to mě velmi potěšilo – u ostatních obchodníků Škoda. Zájem byl i ze samotné mateřské firmy Škody Auto, která chce do budoucna tento nápad podpořit a začlenit do celé své sítě. Slova uznání a zájmu přišla i od jiných automobilových značek, které se do budoucna budou chtít vydat podobným směrem. Neušlo to ani zájmu odborných médií, jako je Svět motorů.

1 Vymena Brzdovych Desticek A Kotoucu

Po roce provozu nám kalkulátor přinesl do firmy velmi mnoho nových a vrátivších se spokojených zákazníků, kterým se zamlouvá především dostupnost a transparentnost tohoto servisu. Například za loňský rok bylo jenom na kalkulátoru Autostylu Trutnov přítomno několik desítek tisíc lidí ze 75 zemí světa.

Takže jste s kalkulátorem spokojený?
Byl to dobrý nápad, na který jsem patřičně hrdý.

Měl byste na závěr nějaký vzkaz čtenářům?
Nenechte se šidit! Buďte v obraze! Než půjdete do servisu, nejdřív se podívejte na naši kalkulačku, která je vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Ukáže vám pravdivou cenu kvalitního servisu. A pak se svobodně rozhodněte, co je pro vás a váš vůz nejlepší volba.

Placený článek

Diskuse

Rádi bychom tu měli slušné diskuze.
Proto se do diskuze mohou zapojit jen přihlášení
členové klubu Moje Trutnovinky s vyzvednutou kartou.

reklama