reklama 

Období „personální krize“? Já tomu říkám výzva!

12.3.2018  •  Aktuality  • 
čtenost 1600
 •• Komerční sdělení

Jela jsem autem, byl srpen a v rádiu jsem slyšela: „Troufnete si vybudovat srdce naší firmy INEX SPEDITION, přijmeme do týmu kolegu na nově vzniklou pozici personalista.“ Zaujalo mě to.

Období „personální krize“? Já tomu říkám výzva!

Toho času jsem byla na mateřské, ale dá se říct, že jsem celou dobu pracovala na různých projektech, které byly a jsou úspěšně realizovány. Čas se krátil, v říjnu 2017 jsem se měla po třech letech vrátit na své původní místo, na Úřad práce, kde jsem pracovala na Oddělení projektů, poradenství a rekvalifikací. Mé osobní rozhodnutí přijmout tuto výzvu bylo klíčové.

Poslala jsem životopis a tím to všechno začalo… Bylo to vlastně mé úplně první setkání, neosobní, s odborníky ze specializované organizace, kterou si firma INEX SPEDITION najala na celé výběrové řízení. Jde o mezinárodní organizaci, kompletně zaměřenou na podporu úspěchu firem v přijímání personálu a hodnocení zaměstnanců. Začal kolotoč testů, které mi chodily na email, a po splnění testu jsem mohla postoupit do dalšího kola. Následoval rychlý sled událostí, telefonický rozhovor a pozvánka k výběrovému řízení.

Výběrové řízení bylo dosti stresující (přihlásilo se 92 kandidátů), zvláště když připustíte, že jsem na žádném nikdy nebyla a vždy jsem seděla na druhé straně stolu. Do zasedací místnosti najednou vstoupil zástup čtyř osob - pana Josefa Dvořáka, Lukáše Dvořáka, Martiny Horochovské a Martina Skočdopole. Vyhrkla jsem: „Není vás na mne nějak moc?“ Pan Dvořák mě ujistil, že se nemusím bát. Co následovalo, bylo neuvěřitelné, byla to smeč otázek, podotázek, detailních popisů a návrhů řešení. Výběrové řízení trvalo hodinu a půl. Odcházela jsem s jakousi lehkostí a měla jsem dobrý pocit a možná se mi i ulevilo.

Den, kdy mi měl být sdělen výsledek, se krátil, pan Dvořák nevolal, už bylo po čtvrté odpoledne a nic. Najednou zazvonil telefon. „Chtěli bychom vám oznámit, že jsme si vás vybrali do našeho týmu, gratuluji!“ Měla jsem chuť vyskočit do vzduchu a zakřičet si jooooo…, ale musela jsem se krotit. Jsem přece personalista na „INEXU“.

Dne 2. října 2017 jsem nastoupila na své nové místo PERSONALISTA/SPECIALISTA MARKETINGU. Postupně jsem se seznámila se všemi kolegy, řidiči, skladníky, dispečery, manažery, THP pracovníky, logistickým areálem, vozovým parkem a technikou, zkrátka s celou firmou v Trutnově a také s pobočkou v Mladé Boleslavi. Už je to pět měsíců, co jsem na „INEXU“, a myslím, že mnohé se nám již podařilo. Za největší úspěch považuji skvělou komunikaci s řidiči a to, jak mě ti „chlapi“ přijali, jsou to starostliví muži od rodin nebo mladí kluci, kteří si plní sen. Jsem tu pro ně a mají mou plnou podporu.

Momentálně se pohybujeme v období „personální krize“, já tomu ale říkám výzva! Výzva hledat nové cesty, nové metody náboru a v nemalé míře je nutné se věnovat interpersonálním vztahům. V dnešní době dochází k tzv. „přetahované“, už není kde brát, proto si firmy přetahují zaměstnance mezi sebou a používají k tomu různé prostředky, zejména peníze. My se snažíme ke každému řidiči přistupovat individuálně, protože každý člověk je originál a zaslouží si svůj díl pozornosti a jsou to právě řidiči, kdo reprezentují naši firmu dennodenně na silnicích a také přímo u našich zákazníků.

Myslím si, že z pohledu řidičů o atraktivnosti nabídky rozhoduje zejména vozový park, destinace, jméno firmy a v neposlední řadě také peníze. Z hlediska personalistiky a náboru je to podle mého názoru kvalitní inzerát, který je otevřený, a jsou v něm zásadní informace jako destinace, vozový park, systém jízd - příklad víkend doma/ víkend venku a systém odměňování, další důležitou částí náboru jsou individuální pohovory, které u nás trvají minimálně hodinu a půl a věnujeme jim velkou pozornost.

Firma INEX SPEDITION se v minulých letech nevěnovala některým oblastem tak, jak by měla a to hlavně v oblastech HR a PR (lidské zdroje a komunikace s veřejností), což se nyní snažíme napravit a myslím, že se nám to velmi daří.

Čeká nás mnoho práce, 1. 3. 2018 jsme přebrali pět nových aut SCANIA Next Generation v rámci rozšíření vozového parku, do 1. 6. 2018 bude dodáno dalších pět v rámci obnovy vozového parku. První část vozů SCANIA Next Generation byla předána našim skvělým řidičům Františkovi, Láďovi a Vasilovi.

Z hlavních cílů společnosti pro rok 2018 mohu jmenovat rozvoj celého areálu, personální stabilizaci v Trutnově i na naší pobočce v Mladé Boleslavi, zvyšování zisku a efektivní reporting.

Závěrem bych chtěla poděkovat všem, kdo mě podporují v mé práci! Díky!

Klára Ožďanová
personalista/specialista marketingu

INEX SPEDITION s.r.o.
Žitná 541, Trutnov 3
www.inexspedition.cz

Diskuse

Rádi bychom tu měli slušné diskuze.
Proto se do diskuze mohou zapojit jen přihlášení
členové klubu Moje Trutnovinky s vyzvednutou kartou.

reklama