Vycházím z podnětů každodenního života, říká výtvarnice Schücková
15. 6. 2020
Nechybí v nich různorodé materiály, jako jsou papír, textilie, jimiž opět prolíná výrazná barevnost. Některé z nich připomínají Art brut neboli syrové umění, bezesporu fenomén objevující se v současném českém kulturním prostředí. Nedílnou součástí na díla bohaté expozice jsou rovněž keramické objekty, mezi nimiž vynikají rozměrné hlavy, ptáci či brouci, nebo také nahé postavy vnořené do sklenice v bezprostředním sousedství utopenců s cibulí.
Ostatně keramika je autorce bytostně blízká, protože studovala na Soukromé mistrovské škole uměleckého designu v Praze, v ateliéru akademického sochaře Jiřího Kryštůfka - obor Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu. Schücková, jak sama řekla, ve své tvorbě vychází z podnětů každodenního života, ze střípků tvořících kaleidoskop bytí a světa.
„Je to i způsob vyrovnání se s tím, co mě potkává a tato výstava je cestou ke mně samotné, po mnoha letech zmatků. Ráda pracuji s různými materiály a střídám výtvarné techniky a sleduji jejich vzájemný dialog,“ prozradila výtvarnice. Výstava Ztráta intimity, která u „draků“ potrvá do 5. července, představuje obrazy a objekty z posledních dvou let její tvorby. Klára je dcerou fotografa a faráře Ondřeje Šika, zakladatele Diakonie v Úpici.
Po zmíněných středoškolských studiích nastoupila na vysokou školu v Praze, kterou ale po třech měsících ukončila a dva roky pak „nezávisle“ žila ve známém pražském squatu Milada, kde se aktivně podílela na jeho kulturním dění. Zároveň pracovala jako street workerka.
Po narození dcery se vrátila zpět do Podkrkonoší a přijala rodné jméno Schück po dědečkovi, německému antifašistovi působícímu v českém odboji a zastřelenému na konci války.
Hynek Šnajdar
hynek@trutnovinky.cz
Foto: Jan Bartoš