reklama 

Perníková granola

18.5.2019  •  Mlsáme se ZU_UM  • 
čtenost 302

Rychlá snídaně se občas hodí. Hlavně, když někam pospícháte. Granola je super s jogurtem, do mléka nebo jen tak na mlsání. Ta domácí funguje jako skvělý zdroj energie i zdravých tuků, dochutíte si ji přesně tak, jak vám vyhovuje a přesně víte, co v ní je. Tak si jí udělejte trochu do zásoby, kdybyste ráno pospíchali anebo jen tu a tam nevěděli, po čem sáhnout ke svačině.

Perníková granola


Přísady

  • 150 g ovesných vloček
  • 200 g (nesolených) ořechů (mandle, kešu, lískové oříšky, atp..)
  • 30 g kokosového oleje nebo ghí (přepuštěného másla)
  • 40 g medu
  • 1 polévková lžíce perníkového koření
  • sušené nebo lyofilizované = mrazem sušené ovoce (maliny, jahody, banán, meruňky, švestky, ..)

Sušené nebo lyofilizované ovoce přidávejte do granoly až po upečení. 

Postup

Troubu si předehřejte na 170°C.

Ve větší misce si smíchejte ovesné vločky s ořechy a perníkovým kořením. Já jsem použila 100 g kešu ořechů a 100 g mandlí. Pokud chcete, část z nich nasekejte, abyste docílili různě velkých kousků. Pak přidejte kokosový olej a med a vše důkladně promíchejte rukou. Granolu je potřeba pořádně promnout mezi prsty, aby nezůstaly velké slepené kusy. 

Na plech dejte pečící papír a granolu na něj rovnoměrně rozprostřete. 

Vložte do trouby na zhruba 20 minut a v průběhu pečení kontrolujte a lžící nebo obracečkou alespoň dvakrát promíchejte, abyste docílili rovnoměrného propečení. 

Po vytažení z trouby nechte granolu úplně vychladnout. Pak do ní teprve přidejte sušené ovoce a ve vzduchotěsné nádobě skladujte až několik týdnů.

Já nejradši přidávám mrazem sušené maliny. Pěkně křupou a po namočení chutnají skoro jako čerstvé!

Zuzana Motyčková
redakce@trutnovinky.cz

Diskuse

Rádi bychom tu měli slušné diskuze.
Proto se do diskuze mohou zapojit jen přihlášení
členové klubu Moje Trutnovinky s vyzvednutou kartou.

reklama