Středa

19. ledna 2022

Svátek má

Polský výrobce dodá Českým drahám pro hradecký kraj 33 motorových jednotek

18. 12. 2021

page.Name
České dráhy (ČD) nasadí na regionální dopravu v Královéhradeckém kraji dalších 33 motorových jednotek od společnosti PESA Bydgoszcz SA. Dnes podepsaná smlouva na dodání vlaků v hodnotě téměř tři miliardy korun je druhou objednávkou z rámcové smlouvy podepsané letos v únoru, která umožňuje ČD zakoupit až 160 jednotek v celkové hodnotě přes 13,6 miliardy korun. ČTK o tom informovali zástupci Českých drah. Třiatřicet motorových jednotek pro Královéhradecký kraj má být dodáno v letech 2024 až 2026.

"Do regionů nasadíme moderní vlaky, které splňují všechny nároky na pohodlné cestování v 21. století. Nové jednotky od firmy PESA budou již z výroby vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS, nabídnou prostorný interiér, 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, wi-fi nebo zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky," uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Polský výrobce dodá národnímu dopravci dieselové vozy nové generace určené pro regionální tratě, podobné těm, které cestující znají pod názvem RegioShark. Celkem ČD od společnosti PESA objednaly zatím 66 vozidel za více než 5,6 miliardy korun. Vozidla z první objednávky budou nasazena ve Středočeském, Pardubickém a Jihočeském kraji, na Vysočině a v Praze, uvedli zástupci ČD. Obnova vozidlového parku je součástí Strategie 2030 Českých drah.

Královéhradecký kraj letos v září po několika měsících jednání uzavřel smlouvu s ČD na osobní železniční dopravu v následujících deseti letech. Hodnota tendru je 9,3 miliardy korun, výběr drážních dopravců kraj zahájil v roce 2019. Nová smlouva začala platit od letošní prosincové změny jízdních řádů.

Kraj očekává, že se nejen zvýší komfort pro cestující, ale i informovanost a bezpečnost. V době trvání smlouvy by se mělo omladit až 70 procent všech vlaků nasazených v kraji. Půjde o celkem 40 vlaků, z toho sedm bude elektrických jednotek RegioPanter a zbylých 33 jsou právě dvoučlánkové soupravy pro neelektrifikované tratě od polské společnosti PESA.

ČTK
Vizualizace: PESA Bydgoszcz SA