Kraj chystá opravy mostů za více než 260 milionů korun
8. 6. 2021

V havarijním stavu jsou mosty v obci Železnice na Jičínsku, v Čermné nad Orlicí v místní části Číčová a mosty v Krkonoších na hlavní silnici do Pece pod Sněžkou, a to ve Velké Úpě a v Temném Dole. Most v Temném Dole byl už v takovém stavu, že kraj na něm musel v květnu omezit dopravu a v nejbližších dnech zahájí provizorní opravu, která obnoví původní nosnost mostu. V roce 2022 by tam měl vzniknout most nový.
"Kompletní rekonstrukce mostů vyvrcholí v roce 2022 opravou tří mostů na hlavním tahu do Pece pod Sněžkou. Předpokládané náklady stavebních prací jsou 170 milionů korun. Zdroje financování chceme hledat i mimo krajský rozpočet v dotačních programech," uvedl radní pro dopravu Václav Řehoř (ODS).
Kraj má letos v plánu kromě mostu v Temném Dole opravit šest mostů za 61,5 milionu korun. Rekonstrukce se dočkají také mosty v Jaroměři, ve Velké Úpě, v Hronově, v Orlickém Záhoří, v Dolní Olešnici a v obci Pamětník na Hradecku. Šest mostů je v plánu také v roce 2022, příští rok náklady na rekonstrukce dosáhnout částky 199,8 milionu korun. V roce 2022 by měly projít opravami mosty ve Lhotě u Trutnova, v Libňatově, v Kounově přes Zlatý Potok a tři takzvané polské mosty ze 70. let minulého století v Temném Dole v Krkonoších.
Dalších 45 investic kraj připravuje. "U pěti projektů je nutné ještě vypracovat projektovou dokumentaci, 20 akcí čeká na její dokončení. Dalších 20 projektů je ve fázi příprav pro žádost o stavební povolení," uvedl mluvčí kraje Dan Lechmann.
Do oprav mostů kraj potřebuje investovat řádově stovky milionů korun. Systematicky je řeší od roku 2017. "Kraj v letech 2017 až 2020 proinvestoval do údržby svých mostů zhruba 64 milionů korun ročně. Celková bilance za opravy a rekonstrukce v uplynulém období tak dosáhla zhruba 260 milionů korun," uvedl Červíček.
Královéhradecký kraj mosty kontroluje pravidelně dvakrát do roka, jednou za čtyři roky dělá hlavní kontrolu.
ČTK