Cesta do Pece je opět bez omezení, trojice mostů je plně průjezdná
18. 11. 2022
Dělníci za plného provozu postupně odstraní mostní provizoria a jak počasí dovolí, budou pokračovat dokončovací práce. Za vybudování nových mostů kraj zaplatil 187 milionů korun s DPH. „Tři nové mosty na komunikaci II/296 jsou od tohoto týdne v režimu předčasného užívání a cesta do Pece pod Sněžkou a Malé Úpy je tak pro řidiče znovu průjezdná bez omezení. Přes 50 let staré mosty byly v havarijním stavu a bylo nezbytné postavit nové,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Podle něj bylo hlavním úskalím investice zachování dostupnosti dopravy, protože mosty jsou součástí jediné přístupové silnice do této části Krkonoš. „Těší mě proto, že se nám povedlo souběžně zrekonstruovat všechny tři mosty najednou tak, abychom co nejméně komplikovali dopravu v dalších letech,“ sdělil Červíček.
Stavební práce na mostech, které postavily polské firmy v 70. letech minulého století, začaly loni v květnu. Kvůli zachování průjezdnosti bylo nezbytné vybudovat mostní provizoria, přes která vozidla projížděla kyvadlově po celou dobu stavby. Hlavně o víkendech se v obou směrech tvořily dlouhé kolony.
Nové mosty mají ocelobetonovou konstrukci o jednom mostním poli s betonovými opěrami a založením. „Ocelové konstrukce nosníků jsou z patinujicí oceli, která nevyžaduje povrchovou úpravu v průběhu životnosti, takže nebude nutné provádět údržbu nad řekou, kde se vyskytují chránění živočichové. Zároveň mosty již nemají středové pilíře v korytě toku řeky Úpy,“ řekl krajský radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.
Rekonstrukce tří polských mostů je letošní nejnákladnější silniční stavbou Královéhradeckého kraje. Náklady na kompletní přestavbu mostů a opravu přilehlých silnic vyšly na 187 milionů korun včetně DPH. Kromě financí z krajského rozpočtu se na investici podílel také Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Letos kraj do silnic druhé a třetí třídy a také mostů investuje přes 1,2 miliardy korun.
ČTK
Foto: Královéhradecký kraj