Termín nabídek na D11 je opět posunutý, začátek stavby neohrozí
27. 6. 2023
Důvodem prodlužování tendru jsou dodatečné žádosti uchazečů o vysvětlení nebo změny a doplnění projektové dokumentace. Podle Mátla jde o standardní postup, který i pomůže odhalit a napravit případné chyby a nedostatky v soupisu prací, který má na 100 000 položek. Mátl připomněl, že tendr patří k největším dálničním tendrům za posledních několik desítek let. I proto jej ŘSD vypsalo v předstihu, protože s množstvím dodatečných informací a prodlužováním termínu počítalo.
ŘSD současně u úseku D11 Trutnov - hranice řeší získání stavebního povolení a dokončení majetkoprávní přípravy, takže prodlužování tendru na stavební firmu možné zahájení prací na konci roku nezdržuje. Mátl nevyloučil, že k posunu termínu ještě zhruba o měsíc dojde, nabídky uchazečů by tak ŘSD mohla dostat ke konci srpna či v září. „Věřím, že se nám vše seběhne v čase, jak jsme naplánovali. Že do listopadu, prosince budeme mít vysoutěženého dodavatele, budeme mít stavební povolení, dokončenu majetkoprávní přípravu, dokončené archeologické práce a budeme moci stavbu zahájit,“ řekl Mátl.
ŘSD plánuje, že nejrychleji bude hotový tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, otevřít jej chtějí v roce 2024. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru ŘSD v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí, takže bude moci začít s výkupy pozemků. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
ČTK