Středa

17. dubna 2024

Nyní

Zítra

Svátek má

Jan Peluňka z Hilding Anders: Náš cíl? Obrat kolem miliardy korun

6. 11. 2023 Komerční sdělení

page.Name
Finanční ředitel společnosti Hilding Anders Jan Peluňka společně s generálním ředitelem Petrem Vašíčkem stál za vzkříšením této společnosti po požáru původní výrobní haly v Roztokách u Jilemnice. Nyní v novém jilemnickém závodě spřádá plány na rozvoj firmy a popisuje, jak firma čelí ekonomickým nástrahám doby.

V jaké ekonomické kondici se nyní nachází společnost Hilding Anders?
Po požáru v roce 2020 a loňském otevření nového výrobního závodu tady v Jilemnici jsme firmu stabilizovali. V tuto chvíli jsou naše ekonomické výsledky v souladu s tím, co jsme očekávali. Protože nový výrobní závod v Jilemnici je daleko větší, než jsme měli v Roztokách u Jilemnice, máme prostor pro další růst naší společnosti.

Museli jste při procesu stabilizace přistoupit k nějakým bolestivým opatřením?
Ano museli. Bolestivých opatření a rozhodnutí bylo za poslední tři roky opravdu hodně, ale díky zaměstnancům, kteří po celou dobu pracovali nad rámec svých povinností, jsme dokázali vybudovat novou firmu a díky její velikosti máme možnost jejího dalšího rozvoje. Jsme firma, pro kterou je cash hodně důležitá a držíme se hesla „Cash is King“. Všechny úspěšné společnosti se vyznačují hlídáním nákladů a správným řízením příjmů peněz. Tohoto se samozřejmě držíme také. I přes požár obratově každým rokem rosteme, a to díky rozšíření sortimentu a skvělé práci našeho obchodního oddělení.

Když jste loni zahájili výrobu v jilemnickém závodě, už pár týdnů zuřila válka v Rusku, která rozkolísala energetické trhy a vyhnala ceny vzhůru. Jak jste se s tím popasovali?
V době, kdy jsme vyráběli v náhradních prostorech – tedy mezi požárem a otevřením nového výrobního závodu – jsme se potýkali se spoustou interních „bolestí“ a problémů. Museli jsme používat prvky krizového řízení společnosti, která byla také zasažena vlnou covidu, a do toho pak přišla válka na Ukrajině. V jednu chvíli jsme prošli požárem, covidem a následky války na Ukrajině, zdražováním energií a vstupních materiálů. Toto období bylo náročné pro hodně firem a doufáme, že už bude jen líp. Naštěstí se nám podařilo zafixovat energie a z toho těžíme. Se vším se nám podařilo se vyrovnat, a to i díky spotřebitelům, kteří si naše české matrace z Krkonoš oblíbili a vyhledávají je. Proto jsme to nevzdali.

Ale až budete dělat nové fixace, tak to bude za jiné – a zřejmě vyšší – ceny…
Ano, to už bude za jiné ceny. Ale měli jsme čas se na to připravit a zavést úsporná opatření. Máme nové a úspornější stroje.

Podívejme se na náklady z jedné jejich části, kterou jsou zaměstnanci. Kolik jich nyní v podniku pracuje a k jakému počtu byste se chtěli dostat?
V současné chvíli máme 98 kmenových zaměstnanců a i přes náročné období se nám podařilo navýšit jejich počet. Díky novým výrobním technologiím se nám daří zvyšovat produktivitu. Na současný výkon a produkci je stávající počet zaměstnanců dostačující, ale společně s generálním ředitelem Petrem Vašíčkem se zaměřujeme na další rozšíření společnosti s cílem dosáhnout magické hranice obratu.

A ta je jaká?
V našich dlouhodobých plánech jdeme za obratem jedné miliardy korun. Obnáší to samozřejmě vývoj nových produktů a adaptaci další části výroby. Máme nový zdravotnický program, kde dodáváme matrace do nemocnic, a nově se zaměřujeme na výrobu moderních čalouněných postelí (boxspringů).

Je to reálné?
Po tom, čím jsme si s kolegy prošli, jsme ve své podstatě optimisté. Ta nehoda nás velmi vnitřně posílila. A to, co někdo vnímá jako problém, my jako problém nevidíme. Zkrátka naše vnímání rizika, příležitostí a možností rozvoje máme posunuté trochu dál.

(komerční sdělení)