Strážník na elektrokole je efektivnější, tvrdí ředitel městské policie
6. 6. 2020
Ani horská kola, ani segwaye, ale elektrokola. To jsou prostředky, které nově pomáhají ve službě trutnovským strážníkům. "Má to pro nás celou řadu výhod. A ještě ke všemu je to šetrné k životnímu prostředí," vysvětluje ředitel městské policie Radek Svoboda.
V čem je lepší elektrokolo než auto nebo pěší hlídka?
Strážníci na elektrokolech můžou kontrolovat i místa, kam se autem nedostanou, protože je tam ztížený přístup. Například do městského lesoparku, na Zámecký vrch nebo k chatě Webrovka. Na elektrokole strážníci obsáhnou mnohem větší rajón, než pěší hlídka. Elektrokola jsou prostě mnohem efektivnější, pružnější a operativnější.
Strážníci na elektrokolech můžou kontrolovat i místa, kam se autem nedostanou, protože je tam ztížený přístup. Například do městského lesoparku, na Zámecký vrch nebo k chatě Webrovka. Na elektrokole strážníci obsáhnou mnohem větší rajón, než pěší hlídka. Elektrokola jsou prostě mnohem efektivnější, pružnější a operativnější.
Jak hodně je strážník na elektrokole vybavený?
Plnohodnotně. Má sebou například pouta, radiostanici či teleskopický obušek, ale také potřebné formuláře a dokumenty. Můžeme ho využít na cokoliv, vyjma pultu centrální ochrany. Elektrokolo má dojezd 150 kilometrů, což nám bohatě stačí. Pokud spolu pojedou dva strážníci na elektrokolech, tak je to plnohodnotná hlídka, akorát nejede v autě.
Plnohodnotně. Má sebou například pouta, radiostanici či teleskopický obušek, ale také potřebné formuláře a dokumenty. Můžeme ho využít na cokoliv, vyjma pultu centrální ochrany. Elektrokolo má dojezd 150 kilometrů, což nám bohatě stačí. Pokud spolu pojedou dva strážníci na elektrokolech, tak je to plnohodnotná hlídka, akorát nejede v autě.
Už dříve jste zkoušeli jízdní kola i segwaye. Proč nakonec upřednostnili elektrokola?
Klasická kola se nám neosvědčila. Potřebujeme, aby strážník přijel na místo soustředěný, v klidu a schopný zakročit, a ne aby se vydýchával ze stoupání, které třeba musel zdolat, nebo z celodenního objíždění města. Šlo nám prostě o co největší zachování akceschopnosti strážníka.
Klasická kola se nám neosvědčila. Potřebujeme, aby strážník přijel na místo soustředěný, v klidu a schopný zakročit, a ne aby se vydýchával ze stoupání, které třeba musel zdolat, nebo z celodenního objíždění města. Šlo nám prostě o co největší zachování akceschopnosti strážníka.
A segwaye?
Zkoušeli jsme je, ale koupit je by bylo hodně nákladné. Jeden by stál asi 230 tisíc korun.
Zkoušeli jsme je, ale koupit je by bylo hodně nákladné. Jeden by stál asi 230 tisíc korun.
Kolik stála elektrokola?
Koupili jsme dvě, za každé jsme zaplatili 60 tisíc korun.
Koupili jsme dvě, za každé jsme zaplatili 60 tisíc korun.
Budou na elektrokolech strážníci celoročně?
Určitě ne. Jezdit na nich budou převážně v létě, a za teplejších jarních nebo podzimních dnů. Místo aut. Pro nás to znamená, že můžeme za jaro, léto i podzim ušetřit za pohonné hmoty. A zároveň nevytváříme žádné emise.
Určitě ne. Jezdit na nich budou převážně v létě, a za teplejších jarních nebo podzimních dnů. Místo aut. Pro nás to znamená, že můžeme za jaro, léto i podzim ušetřit za pohonné hmoty. A zároveň nevytváříme žádné emise.
Kteří strážníci budou na elektrokolech jezdit nejčastěji?
Hlavně okrskáři, tedy strážníci, kteří se většinou starají výhradně o jednu lokalitu, jeden okrsek. Aktivně vyhledávají rizikové jevy, prognózují kriminalitu a navrhují řešení. Trutnov má takových okrsků sedm.
Hlavně okrskáři, tedy strážníci, kteří se většinou starají výhradně o jednu lokalitu, jeden okrsek. Aktivně vyhledávají rizikové jevy, prognózují kriminalitu a navrhují řešení. Trutnov má takových okrsků sedm.
Mohlo by vás také zajímat
Optika Malinský: Kvalita je pro nás nejdůležitější
Hasičům z Horního Maršova může ve finále ankety pomoci hlasování
Kolektivní a bojovný výkon ve skvělé atmosféře. A Kara má první výhru
Festival, který mění životy. Je to pro mě motivující, říká pořadatelka
Sál Uffa je pro naše vystoupení absolutně ideální koncertní arénou