Ředitelství silnic a dálnic dělá vše, co je možné, uvedl k dálnici ministr dopravy
10. 1. 2020

Dálnice D11 má podle ministra nyní rozestavěných 22,4 kilometrů. „Zbývají nám úseky Jaroměř-Trutnov a Trutnov-státní hranice, kde Ředitelství silnic a dálnic dělá vše, co je možné, aby jejich přípravu a výstavbu maximálně urychlilo. Jednali jsme i o obchvatu Jaroměře na I/33, který by bylo vhodné uvést do provozu ve stejné době jako stavbu D11 Smiřice-Jaroměř,“ oznámil Kremlík.
Chybějící obchvat Jaroměře považují na kraji za aktuální problém. “Bavili jsme se o tom, jak řešit eventualitu, že se obchvat nestihne dokončit společně s dálnicí. V takovém případě musíme zamezit tomu, aby byla Jaroměř zatížena návalem vozidel sjíždějících z dálnice,“ řekl náměstek hejtmana Martin Červíček.
Jednalo se také o dvou úsecích dálnice z Trutnova ke státní hranici, u nichž už ŘSD požádal o územní rozhodnutí. „Projednali jsme, co je možné udělat proto, aby se mohlo požádat o stavební povolení a co nejdříve mohla začít vlastní stavba,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček. „ŘSD se pokusí v tomto ohledu udělat maximum, s Královéhradeckým krajem budeme dále diskutovat případná provozní opatření,“ potvrdil Kremlík.
Jednání se vedla i o krajské silniční síti, které se stavba nových dálnic bezprostředně dotýká. Ta se má v brzké době rozšířit o 150 kilometrů silnic I. třídy převedených od státu.
„Požádal jsem pana ministra, aby vzhledem k zapojení Královéhradeckého kraje do výkupu potřebných pozemků, roli mediátora mezi ŘSD a samosprávou i vstřícnosti při převodu 150 kilometrů silnic do své správy zařadila vláda mezi její priority dvě klíčové stavby, které budou na dálnice navazovat. Jedná se o obchvat Choustníkova Hradiště a propojení silnice z Hradce na Vysokou nad Labem s Hradubickou silnicí, abychom zabránili nárůstu dopravní zátěže ve Vysoké a Opatovicích,“ dodal náměstek Martin Červíček.