Neděle

27. září 2020

Nyní

11°

Zítra

11°

Svátek má

Realitní makléř Jan Kisý: Z vaší nemovitosti udělám atraktivní záležitost

18. 9. 2020 Komerční sdělení

Realitní makléř Jan Kisý: Z vaší nemovitosti udělám atraktivní záležitost 11 snímků
Znáte kluka z plakátu? Jmenuje se Jan Kisý, je realitní makléř a po Trutnově jeho tvář můžete vidět na několika místech. „Rád ukazuji lidem rozdíl, že to jde dělat jinak a lépe,” prohlašuje o sobě 28letý muž, který je na zdejším realitním trhu nováčkem. Díky moderním technologiím však získává náskok před konkurencí

Mohl byste se na začátek v pár větách sám představit? Jak jste se dostal k práci, kterou děláte?
Jsem Honza a jsem Trutnovák. Zkoušel jsem žít i jinde, ale není to ono. Mám rád lidi, moderní technologie a dlouho jsem hledal práci, která mi bude dávat smysl, nebude stereotypní a budu v ní moci pomáhat lidem. Neměl jsem štěstí jako například moje mamka, která měla od útlého věku jasno, že chce být učitelkou. Přišla řada špatných rozhodnutí. Ale jak se říká, chybami se člověk učí nejvíce. Musel jsem hledat a vyzkoušet několik oborů, abych se našel. Cestoval jsem i po světě, ale ve finále jsem se vždy chtěl vrátit do těch našich hor.

A před necelými dvěma roky jste se rozhodl stát realitní makléřem. Čím se chcete prosadit na trhu, kde působí konkurence, která má za sebou i desítky let zkušeností?
Máte pravdu, konkurence je opravdu veliká. Mírná regulace však nastala poměrně nedávno, kdy 3. března vešel v platnost realitní zákon. Do té doby mohl být makléřem ze dne na den každý, kdo to chtěl „zkusit“. Bohužel podle toho vypadal i trh.

Že by možná i tohle trochu přispělo k ne úplně nejlepší pověsti makléřů?
Je to možné. I já jsem za tu krátkou dobu poznal velké množství případů a naštvaných klientů na různé praktiky makléřů, proto lidem rád ukazuji ten rozdíl, že to jde dělat jinak a lépe. Podle mého jsou zkušenosti přeceňovaným aspektem. Pokud má člověk desítky let zkušeností, ale pracuje stále stejně, tak mu ujíždí vlak. Trh se mění rychle. Je potřeba se neustále vzdělávat. Dnes je tu mnohem více možností než „jen” udělat fotku.

Jak to myslíte?
Žijeme v multimediální době, kdy se stále seznamujeme s novými a novými technologie. Snad každý dnes zvládne pořídit pár fotek a vložit je na internet. Jsem přesvědčený o tom, že makléř by toho měl zvládnou víc než klient sám a měl by mu šetřit čas. Pro klienta musí být přidanou hodnotou. Ať už jde o profesionální přípravu inzerce na prodej, know-how prohlídky, prověřování zájemců, smluvní dokumentaci, tvorbu profesionálních fotografií - třeba i za použití dronu, homestaging, videoprohlídky, 3D scanu nemovitosti, nadstandardního marketingu na realitních serverech...

Na vašem webu právě toto avizujete a klientům nabízíte komplexní realitní služby od A do Z? Co si vlastně pod tím představit?
Mojí specializací je prodej nemovitostí s cílem dosažení maximální reálné tržní ceny. Vždy se klientů ptám na jejich potřeby. Chcete prodat rychle? Chcete prodat za maximální cenu? Podle toho plánuji strategii prodeje. Vytvoření tržní analýzy, přípravu nemovitosti na prodej, vytváření prezentace, marketing nemovitosti, prohlídky se zájemci, jednání o ceně, prověření vážných zájemců a jejich bonity, rezervační a kupní smlouvy, podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí... Jsou zde však i další služby a možnosti - například přímý odkup nemovitosti.

Co si myslíte, že je vaše parketa a čím zaujmete?
Videoprohlídky, protože video je nositelem emocí. Lidé dnes mají videa rádi. Myslím si, že mnohem raději si člověk pustí video, než že se pustí do čtení nějakého dlouhého textu či prohlížení fotografií. Dobře zpracovaná videoprohlídka přesvědčí potencionální zájemce na prohlídku. Nedávno jsem nabízel nemovitost ve Voletinách. Videoprohlídku jsem dal na sociální sítě, realitní servery a během čtrnácti dnů ji vidělo 16 tisíc lidí z regionu. Navíc,
v dnešní době má videoprohlídky jen necelých pět procent nemovitostí na realitním trhu, takže vytvořením videa odliším nemovitost svých klientů od zbytku a dokážu z ní udělat opravdu atraktivní záležitost.

Vaše jméno figuruje ve spojení s realitní kanceláří Fincentrum Reality. Proč jste se rozhodl pro spolupráci s touto kanceláří?
Jsem týmový hráč. Nikdy jsem nebyl sólista, proto jsem hledal silného partnera, který by mi v tomto oboru s podnikáním pomohl. Pro Fincentrum mě přesvědčily tři hlavní důvodů. Ten první je, že díky takto velkému partnerovi a jeho právnímu oddělní jsem pro klienty zárukou toho, že prodej proběhne dle platné legislativy. Vyřizují za mě smluvní dokumentaci, v případě potřeb klienta řeší úschovu peněz a další věci. A já se mohu soustředit na svou práci. Zadruhé, mají skvělé vzdělávací systémy, díky kterým se mi podařilo rychle zorientovat na realitním trhu. Zaškolí vás do makléřské profese. Jako třetí výhodu pak vidím to, že pokrýváme celou republiku. Pokud má klient potřebu prodávat v jiném regionu, klidně se mi může ozvat a já jsem schopen ve spolupráci s kolegy obchod zrealizovat.

Jakým způsobem získáváte zájemce o nemovitosti?
Pohybujeme se na největších realitních serverech v republice, ale monitorujeme i spoustu menších, takže pokud ten člověk hledá inzerát v dané lokalitě, inzerát nemůže minout. Troufnu si říct, že máme perfektně propracovaný facebookový marketing a znovu ještě jednou zdůrazním důležitý prvek multimediální prezentace videoprohlídek či profesionálních fotek. Uvedu vám příklad na jednom makléři, který chtěl za prodej bytu provizi šest procent. Byt visel bez zájmu na realitních serverech tři měsíce. My jsme ho pak přefotili, ve finále jsme se domluvili s prodávajícím na stejných podmínkách, a do týdne se na byt přišli podívat čtyři zájemci a všichni ho chtěli. Tři z těch čtyři mi pak řekli, že takový byt hledají půl roku. No a vidíte, ten byt už tam tři měsíce byl, jen nebyl „vidět”.

Původní fotografie.

Profesionální fotografie.

Stále ještě spousta lidí si prodává nemovitosti bez realitní kanceláře? Jak byste je přesvědčil, aby se svěřili do rukou realitního makléře?
Opravdu prodat nemovitost není tak složité, jak se na první pohled může zdát. Po internetu koluje spousta návodů. Jeden takový jsem dokonce sepsal i já a mám ho na svých stránkách, kde je zdarma ke stažení ebook Jak efektivně prodat nemovitost - 5 kroků, které vám s tím pomohou. Pomůže vám se rychle zorientovat v tom, co vás čeká. Nicméně, pokud lidé chtějí prodat nemovitost za maximální cenu, tak musejí mít makléře. Bez něj totiž neudělají takové promo a inzerát neosloví tolik zájemců.

Po Facebooku se šíří váš inzerát, že k sobě sháníte kolegu...
Na realitních serverech vidím stále hodně neprofesionální práce a velké mezery, co se týká makléřiny. Mrzí mě, když vidím, že klienti platí nemalé peníze za práci, kterou by si zvládli zařídit sami. Proto jsem se rozhodl rozšířit tým a tím pomoci více klientům dostávat profesionální realitní služby.

Když někdo bude uvažovat o práci realitního makléře, jak dlouho mu zhruba bude trvat, než se touto prací uživí?
Začátky v podnikání nejsou nikdy jednoduché a je jedno, jaký obor si zvolíte. Ti nejšikovnější nováčci si zvládnou vydělat třeba už za tři měsíce, ale je to různé může to být i šest. Moje začátky byly pomalejší. S obchodem jsem zkušenosti měl, musel jsem však získat odborné znalosti. S tím musí počítat každý začínající makléř. Bude ho čekat hodně učení a uvádění nových znalostí do praxe. Pokud však děláte práci kvalitně, lidé vidí ten rozdíl a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Tel.: 731 031 926
E-mail:
makler@jankisy.cz
www.jankisy.cz