Úterý

24. listopadu 2020

Nyní

Zítra

Svátek má

Výměna oken na městském úřadu bude stát téměř 12 milionů korun

19. 9. 2020

page.Name
Budova Městského úřadu Trutnov se dočká částečné rekonstrukce. Téměř tři měsíce potrvá kompletní výměna oken a vstupních dveří. Oprava současného havarijního stavu vyjde na necelých 12 milionů korun, ovšem čtyřicet procent z této částky pokryje dotace z Evropské unie.

V pondělí bude zahájena rozsáhlá oprava budovy Městského úřadu Trutnov, která spočívá ve výměně oken a vstupních dveří a následné regulaci vytápění. „Budova pochází z první poloviny 80. let a čas se na ní už podepsal. Okna jsou v havarijním stavu, netěsní, s čímž souvisí vysoké náklady na vytápění úřadu, a navíc jsou i pro zaměstnance při manipulaci nebezpečná,“ vysvětluje starosta Ivan Adamec a doplňuje, že dlouho se do budovy úřadu neinvestovalo. „Zaměřili jsme se převážně na školy a sportoviště, tudíž je nejvyšší čas se do takovéto akce pustit. Navíc se nám na tento projekt podařilo získat dotaci,“ uvedl.

Cílem stavebních úprav je snížení spotřeby energie na vytápění objektu o 25 % a tím snížení produkce emisí znečišťujících látek do ovzduší i zlepšení tepelného komfortu uvnitř budovy. Celkové náklady projektu jsou téměř 12 milionů korun, ovšem 40 procent z této částky pokryje dotace z Operačního programu Životní prostředí poskytnutá Evropskou unií - Fondem soudržnosti.

Na základě výběrových řízení provede výměnu oken firma RI Okna, druhou část projektu „Měření a regulaci vytápění“ pak zrealizuje firma Troch. Práce by měly být hotové do konce listopadu letošního roku.

„Takto rozsáhlé úpravy s sebou samozřejmě přinesou střídavé omezení chodu úřadu. Výměna oken je naplánována do deseti etap, které na sebe navazují. Vždy po dobu jednoho týdne bude omezena dostupnost některých služeb poskytovaných veřejnosti. S výjimkou etapy výměny oken na oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel bude vždy alespoň v základním rozsahu služba zajištěna. Prosíme veřejnost, aby sledovala webové stránky města, Facebook či mobilní aplikaci, kde budou aktuální informace,“ dodává Jan Seidel, tajemník Městského úřadu Trutnov. Omezení se netýká detašovaného pracoviště u Autostylu, kde se nachází oddělení dopravně správních agend.

(bog, tz-mde)
redakce@trutnovinky.cz
Foto: Miloš Šálek