Pečovatelská služba má cenu za kvalitu. Už třetí za čtyři roky
18. 10. 2021
Komerční sdělení

Uspět v anketě mohli jen ti, kteří trvale odvádějí špičkovou práci na nejvyšší úrovni. Nominaci prováděla profesní sdružení, pak se porovnávaly výsledky a způsob práce, posuzovalo se, kdo udělal co prospěšného. „Už jen samotná nominace pro nás byla oceněním, natož samotná cena. Je to pro nás jedna z nejprestižnějších cen,“ přiznává ředitel.
Jak se ale dá „změřit“ práce pečovatelské služby? Jedním z kritérií je například rychlost reakce na žádost o služby od nového klienta. V řadě českých měst trvá několik dnů až týdnů, než klientovi někdo začne služby poskytovat. V Trutnově je vše rychlejší. Do 24 hodin od prvního zavolání je u žadatele speciální tým, který provede sociální šetření, vyhodnotí situaci, a když je vše v rámci zákona, je u něj už do druhého dne služba zahájená. „To je velmi zajímavý výkon na pečovatelskou službu, která má 400 klientů v tak velkém městě,“ tvrdí Béla.
Dalším měřítkem je kvalita práce. Snahou je udržet ji na co nejvyšší úrovni. Špičkovou péči takzvaně „na jedničku“ musí poskytovat všechny pečovatelky. „Když se u klienta objeví dvě během jednoho dne, jedna dopoledne a druhá odpoledne, musí obě udělat práci stejně kvalitně, protože na sebe navazují,“ říká ředitel pečovatelské služby.
Každá návštěva u klienta, každý provedený úkon či poskytnutá služba, vše se pečlivě zapisuje do online systému. Ráno, v poledne i večer. „Naši práci hodnotíme denně. Když se objeví problém, hned
o něm víme a okamžitě ho řešíme,“ upozorňuje.
Právě dokumenty vypovídající o kvalitě poskytované péče průběžně důkladně posuzoval také Královéhradecký kraj. Výsledek? Pečovatelské službě Trutnov udělil Cenu sociálních služeb. „Od správce sítě sociálních služeb, který vidí všechna čísla a pracovní výkonnost, má všechna fakta na stole a dokáže je vyhodnotit, nás to velice potěšilo,“ upřesňuje Roman Béla.
Ocenění se před třemi lety pečovatelské službě dostalo i od místního Rotary klubu. Mezinárodní organizace klade velký důraz na fakta, čísla a dokumenty. Hodnotila obecnou spokojenost s činností Pečovatelské služby Trutnov a bezprostřední reakce klientů. „Je zajímavé, že si nás jako podnikatelsko-občanské sdružení vyhlédli a jakým úhlem pohledu nás posuzovali. Ocenění od nich si vážíme stejně jako těch ostatních,“ tvrdí Béla.
Pečovatelská služba Trutnov se stará o více než čtyři stovky klientů. Jejich spokojenost je základní inspirací pro práci celého týmu. „Každý senior je svobodný, individuální člověk, který si zaslouží náš respekt. Je jedno, co má v životě za sebou. V danou chvíli je to náš klient a my se k němu budeme chovat maximálně profesionálně,“ připomíná ředitel.
Motto organizace se promítá i do výběru jednotlivých členů týmu. Nepečují ale jen o seniory, ale i o tělesně postižené. Protože za klienty jezdí pečovatelky samy, vyžaduje jejich práce vysoké odborné i lidské kvality.