Neděle

13. října 2024

Nyní

Zítra

Svátek má

R2000 z Pepperl+Fuchs má oči všude

7. 11. 2022 Komerční sdělení

page.Name
Minulý měsíc jsme čtenářům přiblížili historii společnosti Pepperl+Fuchs Manufacturing s. r. o., která vyrostla na kraji Trutnova. Osazují se zde plošné spoje součástkami a následně se používají pro výrobu induktivních snímačů reagujících na kovy, optické bezpečností závory a produkt R2000.

Optický senzor R2000 je rotační LiDaR, který neustále snímá své viditelné okolí a informace o něm odesílá dále do řídicího systému, který rozhoduje, jak s těmito informacemi následně naloží.

Co je to LiDaR?
Mnozí ze čtenářů nejspíše slyšeli výraz LiDaR ve spojení s automatickými vysavači nebo autonomními vozy. Jedná se o zkratku z anglického označení „Light (Radio) Distancing and Ranging“, což se dá přeložit jako Světelné (Rádiové) určování vzdálenosti a dosahu. V případě R2000 se používá neviditelné infračervené světlo. Na rozdíl od běžně používané technologie RaDaR, která využívá radiových vln, je výhoda použití světla v jeho přesnosti a rozlišovací schopnosti.

Co tahle kráska umí?
Vývoj začal v Německu v roce 2008 a po čtyřech letech se v berlínském Pepperl+Fuchs začalo s výrobou. V říjnu 2021 se rozjely výrobní linky v nově postaveném závodě v Čechách. Hlavní produkt z rodiny R2000 vyráběný v Trutnově má dosah až 30 metrů. Na tuto vzdálenost umí měřit s přesností na 1 centimetr a „vidí“ 360° kolem sebe. Jednu otočku si „rozkrájí“ na 8 500 kousků a celé to zvládne 17× za vteřinu!

A prakticky, k čemu se scanner 360° používá?
Ve skladech a výrobních provozech jsou to automatické zakladače do regálů, kde senzory kontrolují bezpečnost logistických cest nebo poškození palet v zakladačích. Senzory z P+F se osazují AGVčka, kde slouží ke sledování okolí, plánování optimálních cest a detekci překážek. V běžném životě si na senzory Pepperl+Fuchs můžete vzpomenout v automyčkách, kde snímají kontury auta, a na mýtných bránách detekují velikost aut. Když zůstaneme na dálnici, P+F senzory kontrolují výšku nákladních vozidel před vjezdem do tunelů. Na letištích se R2000 využívá pro parkování a navádění letadel.

Představujeme vám několik tváří, pod jejichž rukama tento unikátní výrobek vzniká.
Pro paní Janu Schejbalovou, která pracuje ve firmě od listopadu minulého roku, je tato práce a samotná výroba velmi zajímavá, baví ji tu manuálně detailní práce. Kolegyně se shodly, že na pracovišti vládne převážně pohoda, pokud tedy šéfové nestresují ☺ Kolektiv tu je prý fajn, prozradila nám paní Dáša Bečková, která pracuje na předmontáži R2000. Paní Kateřina Braunová, která zajišťuje krytování R2000, je členem našeho pracovního týmu už pátým rokem. Velmi oceňuje dobrou kuchyni naší jídelny a ráda o přestávce zajde do kantýny na chutnou svačinku a setkání s kolegy z dalších pracovišť. V Pepperl+Fuchs pracují z více než sedmdesáti procent ženy a na příjemné atmosféře je to znát.


Vendula Burešová při krytování.


Jana Schejbalová při pájení.


Kateřina Braunová při krytování.


Dagmar Bečková pracuje na předmontáži.

Chtěli byste se k nám přidat? Kontaktujte nás na tel.: 494 771 300, nebo zašlete e-mail na adresu: jobs@cz.pepperl-fuchs.com.