Termín podání nabídek na stavbu D11 je posunut až do července
4. 5. 2023
Výběrové řízení na stavební firmu ŘSD vypsalo loni 19. prosince. Od ledna postupně poskytlo k tendru 17 souhrnných vysvětlení, změn nebo doplnění zadávací dokumentace, v nichž reagovalo na 130 otázek či žádostí.
Záměrem ŘSD je stavbu úseku o délce 21 kilometrů mezi Trutnovem a státní hranicí zahájit letos, vyplývá z aktuálního informačním letáku ŘSD ke stavbě úseku. Od ledna také ministerstvo dopravy souběžně na soutěžený úsek vyřizuje vydání stavebního povolení. Aktuálně v trase již archeologové a stavbaři dělají záchranný výzkum a s tím související zemní práce.
ŘSD plánuje, že nejdříve vybuduje tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, otevřít jej chtějí v roce 2024. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka. Celý úsek Trutnov - státní hranice by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru ŘSD v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí, takže bude moci začít s výkupy pozemků. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
ČTK
Foto: Miloš Šálek