Pondělí

26. února 2024

Nyní

Zítra

Svátek má

Wellnation. Jak se ze starého sklepa stala luxusní oáza klidu

4. 12. 2023 Komerční sdělení

Wellnation. Jak se ze starého sklepa stala luxusní oáza klidu 0 snímků
Navštívit soukromé wellness je jako vstoupit do světa, kde rušivé elementy každodenního života zůstávají za dveřmi a vy máte možnost ponořit se do hlubokého odpočinku. Už jste si to zažili? Ať bude vaše odpověď jakákoliv, víte, že taková oáza klidu se nachází i v Trutnově? Už rok si můžete dopřát relaxaci těla a mysli v privátním wellness přímo v centru města na Krakonošově náměstí. Že jste si Wellnation nevšimli? Je to možná proto, že vzniklo ve sklepních prostorách, které poskytují absolutní soukromí a kde to navíc dýchá historií.

Wellness ve sklepě? To bude nějaká blbost. Ale kdeže! „Schválně jsme si takové prostory vybrali, hlavně kvůli klenbám, které místu dodávají kouzelnou atmosféru,“ usmívá se majitelka wellness Karla Ježková, která ho provozuje se svým manželem Radkem. Odpočinkové centrum je vybudované v bývalém hotelu Weisses Ross, který byl po válce přejmenován a více Trutnovanům je znám spíše jako hotel Varšava. „Byl to starý mokrý odporný sklep. Zadní část fungovala jako kotelna, byl tu shoz na uhlí a další místnosti se používaly pro sklady vína a piva,“ prozrazuje. Když se dnes podívá na fotky, jak to tady vypadalo dřív, vůbec nechápe, že byli takoví blázni a šli do toho. A rozhodně by to prý nešlo bez velké pomoci a nadšení majitele objektu a kamarádů. „Podařilo se nám obnovit i původní schody, které byly zabetonované pro kutálení sudů,“ poukazuje na zajímavost z rekonstrukce.

Dnes byste opravdu neřekli, že jste ve sklepě, protože „dole“ si budete připadat spíš jako v nějakém apartmánu. Luxus je po soukromí totiž to další, na čem si Ježkovi velmi zakládají. Ale k tomu se ještě dostaneme…

Myšlenka pořídit si wellness se u nich zrodila v momentě, kdy tenkrát ještě jako randící pár podobná soukromá wellness navštěvovali, ale zjistili, že v Trutnově nic podobného není. „Chybělo nám to! Klasická hotelová wellness, to není ono,“ vysvětluje manželka, že soukromá wellness mají úplně jiné kouzlo. No a pak se jednou takhle v Hradci Králové ocitli na takovém místě ve sklepních prostorách. „Líbilo se nám to a nechali jsme se tím inspirovat,“ přiznává Karla Ježková. „Ale myslím, že jsme to u nás udělali lépe…,“ mrkla.

Wellnation nebyl vyloženě podnikatelský záměr, Ježkovi si ho primárně chtěli zřídit i sami pro sebe. A hlavně proto to chtěli mít opravdu hezké. „Oba by nás to štvalo, kdybychom něco udělali na půl, aby to jen vypadalo a splňovalo jen nějaký obchodní účel,“ vykládá majitelka. Ač na rovinu přiznává, že úplně nevěděli, do čeho se pouští. Původně wellness nemělo být ani tak velké, jen vířivka, sauna, sprcha a vstup, ale nakonec se jim to trošku „vymklo“. „Měli jsme také úžasnou představu, jak si na to objednáme firmu, která nám to celé vymyslí, předá nám know-how, vymodeluje, zařídí plány a tak dále. Ve finále to ale takhle růžové nebylo a 99 procent jsme si vymysleli a vybudovali sami,“ líčí Ježková a dodává, že se učili za pochodu.

Příběh sám o sobě bylo například stěhování obří vířivky v osmi lidech z ulice Na Struze skrz dům do sklepa, kam ale neprošli a museli třikrát bourat. „Zpět už ji ani nevytáhneme, protože jsme to zazdili nazpátek,“ usmívá se šéfka wellness, které se snažili vybudovat tak, aby byl provoz co nejpříjemnější. Nikde neuvidíte trčet žádné trubky, vše je důkladně schované. „Provoz je opravdu technologicky náročný, ale snažili jsme se ho co nejvíc vychytat. Hodně sofistikovaná a kapacitně náročná je třeba vzduchotechnika,“ upozorňuje na to, jak bylo nutné vyřešit problém s vlhkostí, aby se tu lidem dobře dýchalo. Anebo že v jednu chvíli musejí z vířivky vypustit 1000 litrů vody. „Strašně moc věcí jsme se za tu dobu naučili. A trvalo to asi třikrát déle, než jsme čekali. A stálo to asi i třikrát tolik, než jsme čekali,“ líčí s úsměvem.

Teď něco pro pobavení. Zkuste hádat, kdy se do budování pustili? No přeci v době covidu. „Potřebovali jsme se zabavit. Oba nás ale primárně živí kultura, takže to byl opravdu skvělý nápad investovat peníze, když člověk vlastně žádné nevydělá,“ zakroutí očima Karla Ježková. Ale dílo se podařilo a v říjnu loňského roku Wellnation otevíral. „Byli jsme plni očekávání. Rozjezd byl pozvolný, ale na Vánoce se začaly prodávat poukazy ve velkém a hned po Vánocích lidé začali chodit. A boom vydržel vlastně až do dubna,“ přibližuje Karla Ježková. Mile ji pak překvapilo, že i potom, co se zlepšilo počasí, našli se lidé, kteří si i v třicítkách přes léto vyrazí užít pohodu do wellness.

A co všechno trutnovské Wellnation nabízí? Po vstupu dovnitř se nejdříve setkáte v místnosti na recepci s personálem, který vám vysvětlí, jak vše funguje. Je zde také bar, kde si můžete koupit samé prémiové pití – vína, sekty, rumy, pivo a samozřejmostí je i nealko a káva. V ceně pobytu za wellness je vždy zahrnuta láhev prosecca, voda s citrónem a mátou, miska ovoce… „Do samotného wellness pak s lidmi dovnitř nechodíme. Bereme to tak, že je to pro ně také další zážitek, aby si to celé objevili, podívali se a vyzkoušeli sami,“ vysvětluje Karla Ježková a naplňuje tímto zároveň slova o opravdovém soukromí.

Když už stojíte za dveřmi ve wellness, na první pohled vidíte, že se může pochlubit nejen historickým šarmem v zakřivených klenbách, ale také svou rozlehlostí. „V rámci privátních wellness, co jsme objeli po republice, skutečně nabízíme mnohem větší prostory než většina z nich,“ tvrdí majitelka a poukazuje na to, že je wellness rozdělené do několika odpočinkových a relaxačních zón. Díky tomu si tady užije komfort i více hostů. Maximální počet je ale šest.

Jednu část tvoří atypická finská sauna, která byla vytvářena kvůli zaoblení stěn přímo na místě, aby dokonale seděla. Vyhřívaná je standardně na 85 stupňů. Středobodem wellness je velká vířivka – italská Jacuzzi, která má pět různých sedátek a každé z nich masíruje jinou část těla. Nabízí dva druhy hydromasážní ve dvou intenzitách. A umí také měnit barvy, takže zároveň zastává funkci chromoterapie, což je jedna z metod alternativní medicíny založená na používání barev a světla k vyvážení energie v těle. Co lidé také oceňují a čeho si dost všímají, je to, že po celém wellness je nainstalovaný skvělý zvukový systém, a to třeba i na toaletě. „Asi tušíte, kdo za to může,“ prohodí Karla v narážce na svého muže, který patří ke špičkovým českým zvukařům. Do systému si pak můžete připojit i vlastní telefon.

Zajímavým odpočinkovým místem v jednom z výklenků je postel s hvězdným nebem, které simuluje opravdovou noční oblohu. Zhasnete-li, můžete hledat souhvězdí. To je romantika! Ježkovi to někde viděli, že se nebe dá koupit, nicméně do klenby jim nezapadalo, tak prostě vymysleli vlastní způsob. Ve zkratce řečeno do desky připevněné ke stropu vyvrtali 400 děr a natáhli v ní 400 optických vláken. Dvě houpačky, dvě lehátka a prosvícená solná stěna, to je ještě další významný prostor na relax ve wellness. „Někdo tak může být v sauně, další ve vířivce, jiní zase odpočívají a postupně se protočí. A vlastně každý má do určité míry vlastní soukromí,“ vypichuje Karla Ježková znovu přednost wellness, a to jeho velikost. Může to být zároveň i tip, jak se podělit o zaplacení.

Jelikož se jedná o soukromé wellness, za návštěvu si tady připlatíte více. „Myslím si, že ceny jsou podobné jako všude jinde, ale my nabízíme mnohem větší prostory a luxus,“ říká Karla Ježková. V jejich zájmu není konkurovat veřejným wellness, kam si člověk může zajít za pár stovek. „Komu to stačí, ať tam jde. A kdo chce prostě zažít něco lepšího, tak jsme tady my,“ míní. „Ceny jsme se ale snažili vymyslet tak, aby byly relativně dostupné i lidem, kteří si to nemohou dovolit pravidelně. Třeba jednou za rok, když mají nějakou oslavu, narozeniny a tak dále,“ dodává. Devadesát minut ve Wellnation vás přijde na 1890 korun, tři hodiny na 2990.

Rezervace fungují přes telefon, e-mail, kontaktní formulář na webu, Messenger… „Lidé se zeptají na termín a my ho potvrdíme, případně domluvíme nějaký jiný podle kapacity,“ popisuje Karla Ježková s tím, že do budoucna zvažují zavedení rezervačního online systému. „V podstatě jsme schopni fungovat každý den, rezervace přijímáme většinou od 10 do 22 hodin, ale vycházíme vstříc i požadavkům jak na dřívější, tak pozdější termíny,“ doplňuje.

Vzhledem k tomu, že se blíží Vánoce, registrují zároveň větší zájem o dárkové poukazy. To by byl dárek, co říkáte? „Loni jsme je tiskli a rozváželi i na Štědrý den,“ usmívá se. Poukazy jsou ovšem k dostání celoročně a zakoupit je lze jednoduše online na webu Wellnation. Letošní novinkou je možnost pořízení poukazu s vínem v darovací dřevěné krabičce, na niž si můžete nechat vygravírovat, jaké jen věnování chcete. „Dostat poukaz v obálce je hezké, ale v krabičce s vínem, to je jiná!“ podotkne Karla Ježková. Se svým mužem mají v souvislosti s wellness i další nápady. V prostorách se totiž nachází ještě jedna nevyužitá místnost, která zatím čeká na své využití. Nabízejí se masáže, ale těch je v Trutnově hodně. „Zatím nic nebudeme prozrazovat, protože s mužem jsme se ještě neshodli,“ uzavírá se smíchem.

Krakonošovo náměstí 19, Trutnov
tel.: 776 843 344
e-mail:
info@wellnation.cz
www.wellnation.cz