Středa

24. července 2024

Nyní

17°

Zítra

13°

Svátek má

Lukáš Svoboda z Autostylu: Pořád je to o tom hledat nové možnosti

20. 3. 2024

page.Name
Od nového roku se stal ředitelem společnosti, přičemž převzal od Jana Kranáta běžné operativní záležitosti a řízení Autostylu a Rentstylu. Lukáš Svoboda je s trutnovským autosalonem pracovně provázaný již téměř dvacet let. Jako prodejce nových a ojetých aut si prošel napříč všemi středisky a značkami.

Jak jste se objevil v Autostylu?
Do firmy jsem přišel, když mi bylo devatenáct let. Bylo to chvíli po škole. Předtím jsem ještě půl roku, možná o něco déle, působil v Opelu ve Vrchlabí, kde jsem začal s prodejem nových vozidel.

Táhlo vás to k autům odjakživa?
Auta jsou obecně moje velká vášeň od mala, takže ano, s auty jsem chtěl vždy pracovat. To, že mě to zaválo do prodeje, byla spíš taková náhoda.

Povězte mi, jaké je to v dnešní době prodávat auta?
Je to velmi zajímavá činnost. Co se týká prodeje vozidel, máme dnes mnohem rozsáhlejší možnosti obsloužení našich klientů. Mezi hlavní pilíře našeho obchodu s novými vozy patří prodej fleetovým klientům, prodej přes operativní leasing ať už našeho vlastního produktu společnosti Rentstyl, či značkových produktů námi nabízených značek. A pak je tady samozřejmě neméně důležitá část tohoto celého byznysu, a to servisní část, opravy vozidel a půjčování aut.

Lidé přišli na chuť tomu nebýt vlastníkem vozidla?
Sektor fleetového prodeje pro živnostníky a větší firmy má dlouhodobě větší váhu v rámci celé republiky, tam už dnes obsluhujeme větší část přes operativní leasingy. Velké společnosti na tento systém nákupu přešly už před delší dobou. Nemusí vlastnit vozidla, nemusí řešit správu vozového parku a nechají to celé na nás. Mají jasně definované měsíční náklady na vozidlo a vědí, že nic jiného je nepřekvapí. Myslím, že nic nevlastnit a vše si pronajímat (mobil, počítač, auto...) je zejména na západ od nás velmi obvyklé. Klient díky tomu může vždy využívat nejnovější technologie.

Donedávna jste ještě byli i autorizovaným prodejcem značky Peugeot.
Prodej Peugeotu jsme ukončili více než před rokem s tím, že jsme ponechali autorizovaný servis, který k poslednímu březnu končí také. Nicméně naše klienty s vozidly Peugeot budeme schopni dál obsloužit v rámci běžných servisních úkonů a karosářských oprav. Prostory po značce Peugeot budou plně využity pro značku Toyota, která je už dnes rovnocenným partnerem Škodovce. V loňském roce dokonce Toyota prodejem u nás překonala Škodovku. V dubnu zahájíme přestavbu interiérů obou salónů Toyota podle nového konceptu.

Jiná vaše přestavba, která se však odehrává v úplně jiných dimenzích, se teď pomalu chýlí ke svému konci. Proč jste se vlastně pustili do rekonstrukce bývalého Texlenu?
Texlen se rekonstruuje hlavně z důvodu potřeby navýšení kapacity ojetých vozů. Bavíme se sice o ojetých vozech, ale velkou část našich prodejů tvoří zánovní vozy do 18 měsíců stáří a pro tyto vozy jsme chtěli vytvořit důstojné prostředí. V Texlenu bude jejich prodej rozdělený ve třech patrech, Škoda Plus bude v přízemí, Toyota prověřené vozy v prvním patře a další značky, které máme v portfoliu operativních leasingů, i vozidla od klientů budou ve druhém patře.

Kolik máte zaměstnanců?
Aktuálně je tady kolem osmdesáti zaměstnanců, myslím, že je to asi tak třikrát více oproti tomu, když jsem do Autostylu nastupoval. Je to ale dané samozřejmě tím, jak se firma vyvíjí.

Chystáte třeba i den otevřených dveří, aby lidé mohli nakouknout do zrekonstruovaného Texlenu?
Určitě něco nachystáme, ale uvidíme, jak se to všechno potká, až bude kompletně připravený celý ostrý provoz. Potom něco vymyslíme a rádi pozveme všechny naše zákazníky na prohlídku.

Na závěr mi povězte, jaké máte auto a jaký jste řidič.
Nyní máme v rodině Toyotu Proace. Manželka nejradši používá hybridní verzi Toyoty RAV4. A jaký jsem řidič? Postupem času klidnější, ale občas se ještě rád projedu ostřeji.

Michal Bogáň
michal@trutnovinky.cz
Foto: Miloš Šálek