Podnikatel Zdeněk Rinth chce zachránit Karu. Bude nutné tvrdě pracovat, říká
24. 2. 2021
Někdejší stoprocentní vlastník Zdeněk Rinth privatizoval Karu v devadesátých letech. Proslulou značku zachránil před krachem, oživil a vrátil do povědomí zákazníků u nás i ve světě. Než firmu před zhruba třemi lety prodal, měla Kara stabilní tržby kolem 400 milionů korun ročně. Pod novým vlastníkem, investiční společností C2H, se ale značce už tolik nedařilo. Jako hlavní příčinu úpadku uvedla firma protiepidemická omezení a mimořádná opatření vlády.
O způsobu řešení úpadku má rozhodnout Krajský soud v Hradci Králové. Karu ale chce zachránit právě její dlouholetý vlastník. „Pro mě je to smutný příběh. Osmadvacet roků jsem Karu budoval, a teď by měla končit? To je pro mě těžko stravitelné,“ prohlásil Rinth v živém televizním vysílání ČT24.
O společném plánu zachránit Karu informoval na webu investiční společnosti Natland. Právě s ní chce firmu postavit zpátky na nohy a dál ji rozvíjet. “Znám tento business, věřím, že mohu být úspěšný. Zároveň ale potřebuji partnera, proto jsem oslovil investiční skupinu Natland, která mi pomůže projít celým procesem, s kterým nemám žádné zkušenosti,” uvedl Rinth.
čtěte také: Muzeum předvádí kožichy Kary |
Natland má pomoci především jako expert na finanční restrukturalizace a také s řízením procesu úpadku spolu s právními kroky. “V tuto chvíli je nutné zajistit fungování podniku. Je to jediný způsob, jak dosáhnout hodnoty pro věřitele,” vysvětlil Rinth na webu Natlandu.
Odhodlání zachránit Karu je u devětašedesátiletého Zdeňka Rintha velké. „Nemůžu zůstat klidný, užívat si důchodu a vidět, jak Kara směřuje někam, kde bych ji nechtěl nikdy vidět. Jsem připraven vložit vlastní prostředky, znalosti a zkušenosti, a znovu Karu zachránit. Myslím si, že je to reálně možné,“ řekl na ČT24.
čtěte také: Atraktivní kožešinové pláště v muzeu |
Možností pro oživení a rozvoj firmy podnikající v oděvním průmyslu by mohly být například e-shopy. “Variantou je využití online prodeje prostřednictvím našich módních eshopů ZOOT a Different, včetně možnosti dostat Karu na další zahraniční trhy, kde již ZOOT i Different působí,” naznačil zakladatel a majoritní akcionář investiční skupiny Natland Tomáš Raška. „Možnosti jsou, je potřeba na nich tvrdě pracovat, jít do toho, nebát se toho,“ sdělil Zdeněk Rinth na ČT24.
Trutnovský výrobce kožedělných výrobků, kožešin a koženého zboží má zhruba padesátku obchodů a přibližně 170 zaměstnanců. Vrátit ho zpět na výsluní má jednoduchý recept Zdeňka Rintha. „Něco peněz, hodně vědomostí, a 24 hodin denně.“
Pavel Cajthaml
pavel@trutnovinky.cz
Foto: Miloš Šálek