UPHILL: Barevná symfonie stylu a výkonu
21. července 2024
34 snímkůHned na začátek vám ještě prozradíme, co vlastně UPHILL znamená, protože už tato informace vás může naladit na stejnou vlnu jako majitele outdoorového obchodu. Do češtiny se tento výraz překládá jako „do kopce“.
„Je to taková naše sportovní vášeň. Ožíváme, když můžeme stoupat na vrchol kopce, hory, ať už běžmo, na kole, nebo na skialpech. Nahoře se na chvíli v tichosti zastavit a pokochat se krásným výhledem a pak zase seběhnout nebo sjet dolů,“ vypravuje Johanka Macková, v jejíž hlavě se myšlenka krámku pro stejně zapálené sportovní nadšence zrodila a společně se svým životním partnerem ji dovedla k realizaci. „Pracovala jsem v outdoorovém sektoru obchodu a marketingu mnoho let, zkušenosti jsem měla, takže po několika letech jsme se rozhodli splnit si náš sen – vybudovat si vlastní obchod,“ doplňuje s tím, že vstoupit do tohoto byznysu rozhodně není sranda a musíte o věcech přemýšlet hodně dopředu. V jejich případě se věci daly do pohybu po covidu. V té době bylo všude spoustu e-shopů, a tak se idea kamenného obchodu líbila také hlavním značkám jejich sortimentu Dynafit, Maloja a Mons Royale.
Prodejnu UPHILL najdete od října loňského roku na adrese Chodská 584 v Trutnově mezi „Družbou“ a ředitelstvím Policie ČR v areálu nové výstavby bytových domů. „Hledali jsme moderní, čistý, nový prostor, který by designově ladil s naším konceptem, a hlavně nabízel dostatek prostoru a klidu pro zákazníky. A takový se v centru ve staré zástavbě prostě najít nedá,“ vysvětluje šéfka malebného butiku. Podmínkou byl také samostatný vstup z venku a parkovací místa pro zákazníky.
Klidné prostředí přímo vybízí k příjemnému nákupu, což je také jedna z hlavních myšlenek designově vybavené prodejny. Mnohdy se stává, že se tady lidé zdrží i delší dobu. V UPHILLu si zakládají na tom, že se věnují každému zákazníkovi zvlášť, poskytují rady a inspiraci pro jejich sportovní aktivity. „Lidem poradíme spoustu věcí. Ukážeme jim například, s čím si mohou pomoci při běhu. Že to nejsou jen boty a ponožky, ale i batůžek, čelenka, kšiltovka, brýle... Zjišťují, jak je to pohodlné, a věci si nakupují postupně,“ poukazuje Johanka Macková.
V obchodě si ale rádi se zákazníky povídají o všem. Vyzvídají, kde chodili po horách, nebo naopak prozrazují, kam se chystají oni a že se k nim mohou přidat. UPHILL se prostě snaží motivovat k pohybu v přírodě, což podporuje i pravidelnými společnými výběhy či výjezdy na kole, kde se zákazníci mohou setkat s dalšími sportovními nadšenci a sdílet své zážitky i zkušenosti. „Někdo si jde pokecat na pivo, my u toho běžíme.“ Letos na jaře připravili pro veřejnost i velkou testovací akci běžeckých bot a cenami například podpořili i další ročník Dejwyho horského běhu. Přes léto by pak o sobě dali rádi vědět i na nějakém sportovním festivalu. Veškeré aktuální informace o obchodu a akcích zjistíte z instagramu a facebooku, kde se objevují posty každý den.
Novým a významným krokem k ještě lepšímu zákaznickému servisu je také spuštění e-shopu. A přestože na něm zbývá provést ještě mnoho úprav, již nyní funguje v základní verzi a je plně provozuschopný. „V brzké době také chystáme rozšířit naše portfolio o další krásnou značku,“ prozrazuje majitelka obchodu. Zatím ale nechce být konkrétnější. „Můžu vás ale třeba nalákat na to, že v nabídce bude například funkční tričko, na kterém se vám zobrazí květinový vzor, když se při sportu zapotíte, místo nevzhledných fleků,“ usmívá se. V plánech do budoucna je také rozšíření prodejny o další místnost, pokud by si to vyžadovala situace. „Samozřejmě bude záležet na tom, jak se bude obchodu dařit. Nechceme to rozjet ve velkém a pak se divit. Chceme růst postupně jako naše klientela,“ říká rozvážně.
Víte například, že objednávání zboží probíhá i rok dopředu? Teď už tak v UPHILLu vybírají od dodavatelů kolekce na příští léto. „Spousta kolekcí se barevně propojuje, takže se je snažíme i různě mixovat, aby to do sebe klaplo a dávalo nám to v obchodě smysl. Spoustu kousků se dá navíc použít i v různých ročních obdobích a na různé sporty, což je výhoda. Klademe i velký důraz na výběr kvalitních produktů s udržitelnou výrobou převážně v Evropě, které vám budou dělat parádu mnoho let,“ říká žena, jejíž vášeň pro oblečení je od mládí spojená se sportem, kdy začínala s atletikou, skialpinismem a závoděním na horském kole. A to byl také jeden z hlavních důvodů, proč vznikl UPHILL. Otevřený je každý všední den od 12 do 18.30 hodin.